marți, 15 octombrie 2013

Romania in NATO pentru Rosia Montana

Gheorghe Oancea, fost procuror militar a făcut,dezvăluiri incredibile despre dosarul Roşia Montană. România a intrat în NATO pentru că a promis aurul, canadienilor.
La 11 ani de la aderarea României la NATO, iese la iveală și prețul plătit de țara noastră pentru integrarea în alianța militară. Aurul de la Roșia Montană, vândut pe nimic, canadienilor. Acesta este prețul plătit de statul român pentru ca România să fie primită în NATO.Dezvăluirile au fost făcute  de către Gheorghe Oancea, fost procuror militar care a anchetat un dosar legat de Roșia Montană.Fostul procuror militar spune că toată afacerea de la Roșia Montană este o mega escrocherie girată de statul român, în defavoarea poporului.”Găsesc că această afacere e o escrocherie care mie mi se pare că s-a împiedicat undeva şi nu pot să agreez să accept că se poate acoperi aşa ceva. Dosarul a fost identificat, are nr. 11/P/2003, priveşte pe maiorul MApN Tănase Nicolae, şi care a fost la mine în cercetare pentru infracţiuni la siguranţa naţională. Sesizarea mi-a fost făcută de SRI. Am văzut un fragment din expunerea domnului Maior la Comisia pentru SRI şi am văzut că Serviciul a dat vreo 500 de rapoarte, informări şi că n-a sesizat niciodată Parchetul… Nu, domnilor. Este dosar care se poate verifica. Dosarul a venit numai în urma unei sesizări SRI. Respectivul era maior în cazul Direcţiei Topografice a MAPN şi vânduse materiale dobândite prin activitatea sa profesională Roşiei Montană, companiei private, Gabriel Resources. Am început cercetările, era în 2003. Am văzut documente, actele care au constituit începutul afacerii, o parte din dezvoltarea afacerii, parte substanţială, fără încheierea afacerii”, a declarat Gheorghe Oancea la Jocuri de Putere.
Ca prin minune, ofițerul militar care se făcea vinovat de vânzarea de secrete clasificate a fost scăpat basma curată de Ministerul Apărării, prin declasificarea informațiilor respective. Astfel că procurorul a fost nevoit să dea NUP.Însă pentru că intrase în posesia unor informații suspecte, procurorul a cerut SRI noi informații: La vremea aceea, am avut nevoie de nişte date esenţiale, respectiv stabilirea locaţiilor de unde s-au recoltat cca 80 T de minereu, reprezentând 8 containere care au fost expediate în Australia, pentru examinarea conţinutului de metale preţioase a solului. Toată afacerea a început cu un protocol de cooperare încheiat între Gabriel Resources şi Regia Cuprului şi Aurului Deva, care avea ca obiect o asociere între partenerul străin şi această regie şi care avea ca obiect reexploatarea haldelor de steril prin mijloace tehnologice de ultimă generaţie. În momentul în care constat că am la dosar că în Australia sunt trimise 8 containere de minereu… Deoarece ştiam că încă de pe vremea Mariei Teresa această mină, până la momentul în discuţie avea perimetrul de 12 kmp. Am sunat pe adjunctul directorului SRI, Vasile Iancu, şi am cerut să-mi trimită doi ofiţeri. Le-am cerut să identifice locaţiile de unde s-au recoltat probele. S-au întors şi au spus că nu au reuşit. Mi s-a părut extrem de suspect.După care, Oancea a avut o întâlnire cu preşedinta ANRM de la acea vreme, Maria Stratulat, care i-a spus că: a primit o notă de la primul ministru de la acea vreme pe care era o rezoluţie, rezoluţie care spunea ceva de genul că închiderea afacerii Roşia Montană constituie un impediment pentru intrarea României în NATO, chestiune care a fost transmisă la Londra de către premierul canadian, un anume domn Chretien. Rezoluţia o primise de la primul ministru, în 2003, de la premierul de la acea vreme, Adrian Năstase.Așadar, Adrian Năstase a fost cel care ad dat tainul din avuția neamului și canadienilor, pentru intrarea în NATO, dar și americanilor, în speță contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania. Cea mai scumpă autostradă din lume dar care nici până în ziua de azi nu a fost finalizată.România a aderat la NATO, pe 29 martie 2004, alături de Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania Slovacia şi Slovenia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Contact me

Nume

E-mail *

Mesaj *